Metaforą fotografii reportażowej jest strzelanie i zabijanie. Sesji zdjęciowej znacznie bardziej odpowiada metaforyka intymnej interakcji dwóch ciał. W tej interpretacji rola aparatu fotograficznego polega nie na celowaniu i oddawaniu strzału, lecz na rozbieraniu z wierzchnich warstw i inicjowaniu nacechowanej erotycznie gry spojrzeń, władzy, fantazji i wyobrażeń.
Wielokrotnie dekonstruowany, najczęstszy w fotografii rodzaj sesji – w którym to mężczyzna fotografuje kobietę – zostaje znacząco zaburzony, gdy fotograf sam znajduje się w polu widzenia obiektywu. W chwili intymnej aparat fotograficzny z narzędzia rejestrującego męskie spojrzenie może stać się wspólną zabawką w miłosnej interakcji dwóch ciał.
Tadeusz Rolke, powszechnie znany z wybitnie celnych strzałów dokumentalnych, przez całe życie nie tylko robił sesyjne zdjęcia kobiet, ale przede wszystkim potrafił taki rodzaj fotografowania sproblematyzować, czyniąc istotnym przedmiotem swej twórczości
zagadnienie pośrednictwa fotografii w tym, co „męskie” i „żeńskie”.
Na wystawę w galerii KARROT złoży się wybór ze zdjęć zaprezentowanych po raz pierwszy w 2013 roku w MOCAK-u w ramach festiwalu Miesiąc Fotografii w Krakowie.
Kurator: Witek Orski
Partnerzy: Galeria Le Guern, Fundacja Sztuk Wizualnych